הפרשן הצבאי: "בצה"ל אומרים כי מבצע אנטבה לא יחזור"

    מהדורת הבוקר No Comments on הפרשן הצבאי: "בצה"ל אומרים כי מבצע אנטבה לא יחזור"

    פרשנינו הצבאי קובי פינקלר ב'מהדורת הבוקר': "אתמול באחד המנהרות בחאן יונס, לוחמינו הצליחו לפרוץ דלת הדף משוריינת שמאחוריה הסתתרו מספר מחבלי נוח'בה. בחקירתם אמרו שהם לא האמינו שצה"ל יצליח להיכנס עד שם". לדבריו: "בצה"ל מודים שבדרך צבאית הם לא יוכלו להגיע לחטופים ולחלצם בחיים. סיפור אורי מגידיש היה חד פעמי שלא יחזור על עצמו"

    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשנינו לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר, דיווח הבוקר ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן: "כל החללים ביממה האחרונה נפלו בחאן יונס, במקרה אחד רקטת RPG פגעה בלוחם שנפל, במקרה אחר 3 לוחמי מילואים נפלו בקרב פנים מול פנים לאחר היתקלות עם מחבלים".

    "בצה"ל סיפרו אמש לראשונה על היוזמה של הצפת המנהרות, כעת ניתן לומר בשקט שהדבר שלא צלח. היה גם שיקול של חשש לחיי החטופים, בהרבה מנהרות נמצאו ממצאים המעידים על הימצאות חטופים. בגלל זה הלוחמים הרבה יותר זהירים בירי כי יש סיכוי סביר שאחד החטופים יצליח לברוח. מצאו פתרונות טכנולוגיים להתמודד עם המנהרות. אתמול באחד המנהרות בחאן יונס, לוחמינו הצליחו לפרוץ דלת הדף משוריינת שמאחוריה הסתתרו מספר מחבלי נוח'בה. בחקירתם אמרו שהם לא האמינו שצה"ל יצליח להיכנס עד שם".

    "כל אחד מהחטיבות המובחרות איבדו כשלוש מאות לוחמים. צריך להשלים את המכסות הללו ולכן החולט בצה"ל להקדים את גיוסם של 1,300 בחורי ישיבות הסדר".

    על גבול הצפון: "עיקר הלחימה הייתה אתמול מול סוריה. יישובי דרום רמת הגולן נתונים לירי מכיוון סוריה. אתמול חילופי אש גם באזור מטולה והגליל המערבי".

    על העסקה: "בכירים בצה"ל אומרים מילה אחת ברורה: "אנחנו מסוגלים להפסיק את הלחימה לכמה זמן שיידרש ולהמשיך אח"כ במלא העוצמה". הם מודים שבדרך צבאית הם לא יוכלו להגיע לחטופים ולחלצם בחיים. סיפור אורי מגידיש היה חד פעמי שלא יחזור על עצמו. הם מדגישים שלא יחזרו שנית על מבצע אנטבה. אבל ככל שממשיכים בלחימה בעוצמה מורידים את המחירים שנצטרך לשלם בעסקה"



    0 תגובות